Již více než deset existuje podrobný plán na vybudování dálnice mezi Mohelnicí a Starým Městem u Moravské Třebové. Pokračování stavby D35 z Mohelnice na Hradec Králové je ale po letech příprav stále na začátku.
Teprve nyní se totiž projednává takzvaná EIA, což je posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Bez tohoto dokumentu nemůže vzniknout žádné rozsáhlejší stavební dílo.
Na studii týkající se šumperského regionu se pracovalo dlouhých osm let. Původní verzi totiž v roce 2009 stát vrátil k dopracování. Podle úředníků se autoři například málo zaobírali hlukem či dopadem na faunu a flóru. Letos tak vznikla druhá verze dokumentu. „Město Mohelnice nemělo žádné připomínky, ale k termínu zahájení samotné stavby jsem skeptický. Odhaduji, že stavební povolení nebude ani za deset let,“ konstatoval starosta Mohelnice Pavel Kuba.
Právě město Mohelnice na stavbu netrpělivě čeká, protože by se tak mohla urychlit stavba obchvatu Libivé. Ten by pak na nový úsek dálnice navázal. Malou místní částí Libivá nyní projíždí až deset tisíc aut denně a lidé už sepsali petici, aby Ředitelství silnic a dálnic situaci řešilo.
Plánovaný dálniční úsek mezi Mohelnicí a Starým Městem u Moravské Třebové, který by propojoval Olomoucko s českou stranou, má být dlouhý jednadvacet kilometrů. Náklady ale budou zřejmě astronomické, stavba je poměrně složitá.