Plán výstavby dálnice D35 existuje v úseku kolem Litomyšle ve dvou variantách. „Původní varianta, kterou preferuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) i ministerstvo dopravy, a druhá, upravená na základě připomínek litomyšlského zastupitelstva, některých okolních obcí a občanských iniciativ,“ přiblížil mluvčí města Michele Vojáček.
Ačkoli se k vedení dálnice vede diskuze s městem, okolními obcemi i občany, konečné slovo bude mít investiční komise ministerstva dopravy. Rozhodnout by mohla už během srpna.
Litomyšl to ale stále nevzdává. „Požádali jsme ŘSD, aby ministerstvu předložilo obě dvě varianty s tím, že k problematice se vrátíme na zářijovém zastupitelstvu,“ shrnul starosta Radomil Kašpar. Město požaduje, aby se úředníci vyjádřili, zda by si realizace upravené varianty vyžádala nové posouzení vlivu stavby na životní prostředí a další kroky, které by výstavbu zdržely. A pokud ano, tak na jak dlouho. Varianty trasy D35 u Litomyšle se liší například tím, že ta upravená více respektuje ráz okolní krajiny. Částečně kolem Černé hory a Strakova. Díky tomu by nebyly automobily jedoucí po dálnici tolik vidět ani slyšet.